martes, 17 de diciembre de 2019

3.TRETS FONAMENTALS DEL TEATRE DE SHAKESPEARE

El seu teatre a més de les tragèdies romanes Juli Cèsar i Antoni i Cleòpatra, es pot classificar en:
‐ Drames històrics, com Enric VI i Ricard III, que tracten assumptes de la història nacional i temes
relacionats amb l’autoritat i la monarquia.
‐ Les comèdies més conegudes són El somni d’una nit d’estiu, El mercader de Venècia,
L’amansiment de la fúria i La tempesta. El tema amorós condueix la intriga i l’interès.
‐ Les tragèdies principals i més conegudes són: Romeu i Julieta, Hamlet, Otel·lo, El rei Lear i
Macbeth. La grandesa dramàtica dels protagonistes i els greus conflictes en què intervenen els
han convertit en vertaders arquetips o símbols d’actituds humanes, com passa, per exemple, amb
la gelosia (Otel·lo), el dubte (Hamlet) o l’ambició (Macbeth).

Les caracteristiques principals són:
  • Manté els cinc actes de la tradició clássica , però no se sotmet a les unitats de lloc, temps i acció. Pot mesclar prosa i vers, i també elements novel·lescos, tràgics i còmics.
  • Elements fonamentals de la tragèdia clàssica.
  • El diàleg amb altres tradicions teatrals . Teatre italià s’aprecia en les històries, les anècdotes i els arguments, en l’aparició
    d’elements fantàstics.
  • Gran perfecció tècnica en la trama, llenguatge, personatges, signes escènics.
  • Trames i històries complexes es desenvolupen i es resolen amb gran
    mestria, amb el suport d’una poderosa imaginació.
  •  Gran riquesa retòrica repleta de recursos
    retòrics, calembours, commutacions i jocs de mots.
  • Comentaris d'índole lingüística reflexionant sobre l’estil i el llenguatge de
    l’obra.
  • Coneix profundament l'ànima humana i per això construeixen personatges complexos i conflictius
  • Mostrar el teatre dins del teatre serveix per fer reflexionar el públic sobre
    si mateix i sobre la fina línia que separa la realitat de l’espectador i la ficció dramàtica

No hay comentarios:

Publicar un comentario